Ὅταν ὑπάρχει φιλότιμο
Εἶναι μάγειρας στό Τζάνειο Νοσοκομεῖο, ἀλλά μαγειρεύει σάν νά εἶναι σέφ στό καλύτερο ξενοδοχεῖο. Φρόνημά του: «Τό φαγητό στό νοσοκομεῖο δέν εἶναι ἐλεημοσύνη, εἶναι φάρμακο. Ὁ ἀσθενής δέν ἐπέλεξε νά ἔρθει ἐδῶ. Βρίσκεται ἀναγκαστικά, ἀντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα καί χρειάζεται περιποίηση».
Στό ἴδιο νοσοκομεῖο νοσηλεύτηκε κάποτε ἡ μητέρα του. Εἶδε τήν κατάσταση καί ὅταν ἔγιναν προκηρύξεις γιά τή θέση τοῦ μάγειρα, κατέθεσε τήν αἴτησή του. Κι ἀπό τήν πρώτη μέρα πού προσλήφθηκε ὁ κ. Ἀπέργης δουλεύει μέ φιλότιμο καί ἀγάπη γιά τόν ἄρρωστο συνάνθρωπό του καί γιά τούς γιατρούς «πού κουράζονται ὑπεράνθρωπα».
Ἄν ὁ καθένας στή δική του θέση δούλευε μέ ἔγνοια γιά τόν συνάνθρωπο καί ὄχι μόνο γιά τό κέρδος, πόσο διαφορετικές θά ἦταν οἱ συνθῆκες τῆς ζωῆς μας!
Μήν τούς φοβᾶστε
Ἡ κυρα-Ρηνιώ ἔχει μείνει ὁ μόνος κάτοικος στήν Κίναρο, τό νησί τῶν Δωδεκανήσων μεταξύ Ἀμοργοῦ καί Καλύμνου. Καταμεσῆς τοῦ Αἰγαίου ἡ κ. Εἰρήνη Κατσοτούρχη ὑψώνει καθημερινά δύο σημαῖες στήν ἑλληνική βραχονησίδα. Κι ὅταν τά τουρκικά ἀεροσκάφη, παραβιάζοντας τά ἐναέρια σύνορα, περνοῦν καί ξαναπερνοῦν πάνω ἀπό τήν Κίναρο, ἐκείνη δηλώνει: «Δέν τούς φοβᾶμαι! Κανείς νά μήν τούς φοβᾶται!».
Θλιβερό ποδαρικό
Μέσα στό πρῶτο 24ωρο τοῦ 2025 τέσσερα παιδιά σέ Γιάννενα, Καλαμάτα καί Ἀθήνα μεταφέρθηκαν στό νοσοκομεῖο λόγῳ ὑπερκατανάλωσης ἀλκοόλ. Ἡ καινούργια νομοθεσία ἀπαγορεύει τήν πώληση ἀλκοολούχων ποτῶν σέ νέους κάτω τῶν 18 χρονῶν καί ἐπιβάλλει κυρώσεις τόσο στούς ὑπεύθυνους τῶν καταστημάτων ὅσο καί στούς γονεῖς. Παρά ταῦτα, στό ἕνα ἀπό τά τέσσερα περιστατικά, πού ἀφορᾶ σέ 14χρονο, ὁ πατέρας ἦταν παρών καί ἡ κατανάλωση ἔγινε μέ τήν ἄδειά του. Ὁ γιός βρέθηκε διασωληνωμένος στήν ἐντατική καί ὁ πατέρας στό κρατητήριο.
Δυστυχῶς τά μέτρα ἀσφαλείας καί οἱ νόμοι ὅσο αὐστηροί κι ἄν εἶναι δέν φέρνουν ἀποτέλεσμα. Ἄν δέν προσφέρεις στόν ἄνθρωπο ἀγωγή, δέν μπορεῖς νά τόν χειραγωγήσεις μέ διαταγή. Καί δυστυχῶς ἡ Παιδεία ἀλλά καί ὅλη ἡ σύγχρονη φιλοσοφία δέν ἐμπνέει τή χαλιναγώγηση τῶν κακῶν συνηθειῶν, τόν αὐτοσεβασμό καί τήν αὐτοπειθαρχία. Μᾶλλον στήν ἀποχαλίνωση ὠθεῖ καί στήν ἀσυδοσία. Κι ἔτσι ἕπεται ἡ ἀθλιότητα· «τὰ ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας θάνατος»!
Τόν ἔσωσε ἡ πίστη του στόν Θεό!
Νεαρός σκιέρ ἀπό τό Κιλκίς βρέθηκε ζωντανός μετά ἀπό 24 ὧρες ἀναζήτησης στό Σέλι, ἀπό πυροσβέστες τῆς Β´ ΕΜΑΚ στίς 7/1/25.
«Εἶμαι πολύ καλά, καλή χρονιά σέ ὅλους», ἦταν τά πρῶτα λόγια τοῦ 23χρονου Παναγιώτη, πού ἐντοπίστηκε σέ καταφύγιο 8χλμ. μακριά ἀπό τό χιονοδρομικό κέντρο Σελίου, στή θέση Πριόνια.
Ὅταν ρωτήθηκε τί εἶχε μαζί του ὅλες αὐτές τίς ὧρες, ἐκεῖνος ἀπάντησε: «Μία τσάντα καί πίστη στόν Θεό!». Μάλιστα, ἀνέφερε ὅτι ἄναψε κεράκια σέ ἐκκλησάκι, κοντά στό καταφύγιο ὅπου βρέθηκε. «Εἶμαι πολύ καλά, δόξα τῷ Θεῷ! Εὐχαριστῶ πολύ τούς πυροσβέστες πού ἦρθαν καί μέ ἔβγαλαν. Πέρασα ζόρικα ἀλλά μιά χαρά. Ξαστεριά εἶχε, ἔβαλα καί τή φωτιά μου καί πέρασα πολύ ὡραῖα», εἶπε.
Προφανῶς ἡ πίστη του στόν Μεγαλοδύναμο τοῦ ἔδινε δύναμη καί κουράγιο στίς δύσκολες ὧρες πού περνοῦσε μόνος καί δέν τόν κυρίευσε ὁ φόβος, ὅπως φανερώνουν οἱ σύντομες δηλώσεις του μετά τήν ἀνεύρεσή του.
Ἕνα χωριό γεμάτο παιδιά...
Τά τελευταῖα χρόνια, ἡ ἐρήμωση τῆς ὑπαίθρου ἰδιαίτερα ἀπό τούς νέους εἶναι ραγδαία. Ὑπάρχουν χωριά στά ὁποῖα δέν εἶδαν γέννηση παιδιοῦ γιά χρόνια, ἐνῶ πληθαίνουν τά χωριά-φαντάσματα. Μέσα σ’ αὐτήν τήν κατάσταση, ὁ Δραβῆσκος Σερρῶν ἀποτελεῖ μία ἐλπιδοφόρα ἐξαίρεση. Στό χωριό αὐτό ὑπάρχουν 220 παιδιά (τά 40 κάτω τῶν 3 ἐτῶν). Οἱ δρόμοι τοῦ χωριοῦ αὐτοῦ εἶναι γεμάτοι παιδικά χαμόγελα καί μᾶς δείχνουν ὅτι ἴσως τελικά νά μήν εἶναι ἡ καλύτερη ἐπιλογή γιά τή ζωή μας νά στοιβαζόμαστε σέ στενά διαμερίσματα στίς μεγαλουπόλεις μακριά ἀπό τή φύση. Ἄς εὐχηθοῦμε τό χωριό αὐτό νά ἀποτελέσει πρότυπο ἀναγέννησης τῆς ὄμορφης, ἀλλά παρατημένης ὑπαίθρου μας.
Τί ἄλλο;
Τελικά ἡ πολιτική ὀρθότητα θά μᾶς ὁδηγήσει σέ κάθε παραδοξολογία, κατά τό ἐπιεικέστερο. Τό κρατικό γερμανικό δίκτυο ἀπό τίς 20/11 γιά λόγους συμπερίληψης ἀντικατέστησε στό κεντρικό δελτίο εἰδήσεων τήν προσφώνηση «Καλησπέρα, κυρίες καί κύριοι» μέ τό ἀπρόσωπο «Σᾶς καλωσορίζω!».
Κάποιος θεατής τό ὀνόμασε «ἰδεολογική ἀνοησία», ἐνῶ ἄλλοι σχολίασαν μέ διάθεση καυστική.
Ὑπῆρχαν κι ἐκεῖνοι πού τό ὀνόμασαν ἐξέλιξη καί ἐκσυγχρονισμό. Εἶναι δυνατόν νά δείχνει πολιτισμό καί πρόοδο ἡ παλινδρόμηση στόν βαρβαρισμό καί τή μαζοποίηση; Γιατί ἐκεῖ μᾶς ὁδηγεῖ ἡ ἀπροσδιοριστία καί τό ἀπρόσωπο τοῦ δημόσιου λόγου.