- 1
- 2
- 3
Μία νέα παγίδα
Τά τελευταῖα χρόνια, τέλη Ὀκτωβρίου, παρατηρεῖται κυρίως στά δημοτικά σχολεῖα τῆς χώρας προσπάθεια ἐξοικείωσης τῶν παιδιῶν μέ μία νέα...
ΠερισσότεραΦιλάνθρωπη φραγή
«Κάθε ἐμπόδιο σέ καλό», λέει ὁ σοφός λαός. Κι ἐγώ τό ἐπαναλαμβάνω σέ συνομιλητές πού παραπονιοῦνται πώς, ἐνῶ κάνουν...
ΠερισσότεραΛειτουργός Θεοῦ
«῎Α! ᾿Εκπαιδευτικός! Σπουδαία δουλειά! Πᾶς - ἔρχεσαι, δέν κάνεις τίποτα...». Τήν κοίταξα γιά λίγο σιωπηλή, δίχως νά δώσω ἀπάντηση. Στά...
ΠερισσότεραΟἱ ἀρετές τοῦ δασκάλου κατά τόν ἅγιο Ἰω. Χρυσόστομο
Ὁ δάσκαλος, ὅπως καί κάθε ἄρχοντας, δέν πρέπει νά ξεχωρίζει ἀπό τήν ἐπιθυμία τῶν τιμῶν, ἀλλά ἀπό τίς ἀρετές...
ΠερισσότεραΜποροῦμε νά κάνουμε "πλούσιους ἐγκεφάλους";
Οἱ νοητικές λειτουργίες καί ἰδιαίτερα ἡ λειτουργία τῆς μνήμης, τῆς μάθησης καί τῆς κριτικῆς ἱκανότητας ἐπιδέχονται βελτίωση; Μποροῦμε νά διατηρήσουμε...
ΠερισσότεραΠῶς θ' ἀγαπήσουν τα γράμματα;
Μέ ἀγωνία, ὄνειρα καί ἐλπίδες γιά τήν πρόοδο τῶν παιδιῶν καί μαθητῶν μας, ἀρχίζουμε τή νέα σχολική χρονιά. Ἄραγε...
ΠερισσότεραΟὐδείς: ἡ λέξη πού ξεκλειδώνει
Πόσες φορές διαπιστώσαμε πως οι συνδυασμοί μικρογεγονότων στην καθημερινότητά μας κρύβουν μέσα τους μεγάλα μηνύματα. Αρκεί να έχουμε δέκτες...
ΠερισσότεραὉ ἀποχαιρετισμός
Ἀπόσπασμα ἀπό τό Ἡμερολόγιον Ἐκστρατείας, τοῦ Β. Κανελλοπούλου, δημοδιδασκάλου «Κατά τό τέλος τοῦ Φεβρουαρίου 1918 ὑπηρέτουν ὁ ὑποφαινόμενος ὡς δημοδιδάσκαλος...
ΠερισσότεραΜέ τήν ὀρχήστρα τῶν… ματιῶν μου
«Μέ τήν ὀρχήστρα τῶν… ματιῶν μου»* - Κυρία, ἄς μήν κάνουμε μάθημα σήμερα... πρώτη ὥρα τοῦ 2019… Δέν ἔχουμε ὄρεξη γιά...
ΠερισσότεραΣωστά διάλεξες
Ἄν εἶδες γύρω σου μιά ἔρημο καί ὀνειρεύτηκες ὅτι ἐκεῖ θ᾽ ἀνθίσουν τριαντάφυλλα, τότε σωστά τό διάλεξες νά γίνεις ἐκπαιδευτικός. Ἄν...
ΠερισσότεραΤά Θρησκευτικά σέ νεοβουδιστικά πλοκάμια
Βάσει τοῦ ἰσχύοντος Συντάγματος (ἄρθρα 16 καί 13) καί τῶν ἀποφάσεων 3356/1995 καί 2176/1998 τοῦ Συμβουλίου Ἐπικρατείας ἡ Πολιτεία ἔχει...
ΠερισσότεραἩ μεγάλη ἀνάγκη
- Μαρία, πάλι δέν ἔκανες τήν ἀντιγραφή σου; Ὁ τόνος τῆς φωνῆς μου ἦταν αὐστηρός καί ἡ Μαρία, πού...
ΠερισσότεραΟἱ τρεῖς Ἱεράρχες γιά τήν παιδεία
Τό πρόβλημα τῆς παιδείας εἶναι τό πρόβλημα τῆς ζωῆς καί κάτω ἀπ᾿ αὐτήν τήν προοπτική τό ἐπεξεργάστηκαν στό νοῦ...
ΠερισσότεραΓιά τή μητέρα γλῶσσα μας τά λάβαρα κρατῆστε
«Γιά τή μητέρα γλῶσσα μας τά λάβαρα κρατῆστε» (Παλαμᾶς) «Προφανῶς εἶναι παρά φύσιν αὐτό πού συμβαίνει σήμερα, νά διδάσκονται τρεῖς ὧρες...
ΠερισσότεραἈναζητώντας τή χαμένη ἀθωότητα
Ἡμερήσια ἐφημερίδα τῶν Ἀθηνῶν προανήγγειλε ὅτι μέ τό προσεχές φύλλο τῆς Κυριακῆς θά προσέφερε καί ἀνάτυπο ἀλφαβηταρίου τῆς Α΄...
ΠερισσότεραΧρύσανθος ὁ Αἰτωλός
Μιά ἀκόμη λησμονημένη ἱερή μορφή! Εἶναι ἀδελφός τοῦ γνωστοῦ μας ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ. Γεννήθηκε πιθανόν τό 1712 στό χωριό...
ΠερισσότεραἈπόστειλόν με
Ἔγιναν ὅλα τόσο γρήγορα... πρίν καλά-καλά ἐγκαταλείψω τά φοιτητικά ἕδρανα, προτοῦ κορνιζώσω καί καμαρώσω τό πολυπόθητο πτυχίο μου, πρίν συνειδητοποιήσω...
ΠερισσότεραἘκπαιδευτικό Συνέδριο 2014
Τό θέμα τοῦ ΙΒ´ Ἐκπαιδευτικοῦ Συνεδρίου τῆς ὀρθοδόξου ἀδελφότητος «Χρ. Ἐλπίς», πού πραγματοποιήθηκε στίς 4 καί 5 Ὀκτωβρίου στίς ἐγκαταστάσεις...
ΠερισσότεραΤό μολύβι κάνει καλό!
Σύμφωνα μέ πρόσφατη ἔρευνα, τό 70% ἐπί συνόλου 1.000 γονέων ἀπό τήν Αὐστραλία ἀνησυχοῦν ἐπειδή τά παιδιά τους ὅλο καί...
ΠερισσότεραἸσλαμικές σπουδές;
Πρίν ἀπό χρόνια ὁ ἀμερικανός Samuel Huntington στό βιβλίο του «Ἡ σύγκρουση τῶν πολιτισμῶν» ἔγραφε γιά τήν Ἑλλάδα «προφητικά» ὅτι...
ΠερισσότεραἩ γλῶσσα μας κινδυνεύει
Greeklish = διολίσθηση πρός τόν γρυλισμό ῎Ερευνα τοῦ Πανεπιστημίου Δυτικῆς Μακεδονίας (κατά τή σχολική χρονιά 2008-09) σέ μαθητές δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης τῆς...
ΠερισσότεραὙπουργεῖο Ἀπροσδιόριστης Παιδείας
Ἀπό τά πρῶτα Ὑπουργεῖα πού ἱδρύθηκαν μετά τή σύσταση τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους ὑπῆρξε τό Ὑπουργεῖο Ἐθνικῆς Παιδείας. Ποιά ἡ...
ΠερισσότεραΜεταλλαγμένα Θρησκευτικά
«Τά ἄθεα γράμματα ὑφαίνουν τό σάβανο τοῦ Γένους», κήρυττε πρίν ἀπό 150 περίπου χρόνια ὁ πρωτομάρτυρας τοῦ Νέου Ἑλληνισμοῦ Χριστοφόρος...
ΠερισσότεραΤραυματίζουν τά Φυλακισμένα Μνήματα
Στήν Κύπρο ἐπί προεδρίας Χριστόφια ἡ Ἐπίτροπος γιά τό παιδί εἰσηγήθηκε νά ἀπαγορευθοῦν οἱ ἐπισκέψεις τῶν μαθητῶν τοῦ Δημοτικοῦ στόν...
ΠερισσότεραΣυνωστισμός ὀλισθημάτων
Μετά ἀπό τόν «συνωστισμό» στό λιμάνι τῆς Σμύρνης, τήν ἀποχώρηση ἀπό τό ἑλληνικό Κοινοβούλιο, ὅταν αὐτό ἀπέτισε φόρο τιμῆς στόν...
ΠερισσότεραἩ κρίση τῆς ἑλληνικῆς παιδείας
Δέν θά ἦταν ὑπερβολή, ἄν λέγαμε ὅτι ἡ ἑλληνική παιδεία περνᾶ μιά κρίση, ὅτι ἀκολουθεῖ κρίσιμη καί παράκρημνη πορεία. Αὐτό...
ΠερισσότεραἩ ἑλληνική γλῶσσα στοιχεῖο τῆς ἐθνικῆς μας ταυτότητας (Β΄)
Εἶναι δεδομένο ὅτι γιά ὅλους τούς λαούς, πού θέλουν νά διατηρήσουν τήν ἱστορική τους συνέχεια καί μνήμη, ἡ γλώσσα...
ΠερισσότεραἩ ἑλληνική γλῶσσα στοιχεῖο τῆς ἐθνικῆς μας ταυτότητας (Α΄)
῾Ο ὅρος ταυτότητα τούς τελευταίους καιρούς λέγεται καί γράφεται συχνά. Συνήθως συνοδεύεται καί ἀπό ἕνα ἐπιθετικό προσδιορισμό· ἐθνική ταυτότητα...
ΠερισσότεραΣύλλογος θυέλλης παντός... ΚΑΙΡΟΥ!
Μέχρι τώρα οἱ καλοί θεολόγοι ἦταν ἀσύνταχτοι «ἐλεύθεροι σκοπευτές» σέ σχολεῖα, σέ ἐπιτροπές, σέ γραψίματα, σέ ἀπομυθοποιήσεις, σέ ἀνανεωτικές...
ΠερισσότεραΣχολικά ἐγχειρίδια (Β΄)
Ἀπό τή θεματολογία τῆς διαθεματικότητας ῾Η τριβή καί ἡ ἐνασχόληση μέ τά νεά σχολικά βιβλία, τά ὁποῖα χαρακτηρίζονται ἀπό «τή...
ΠερισσότεραΣχολικά ἐγχειρίδια (Α΄)
«Σπουδή» στά νέα σχολικά βιβλία Οἱ τελευταῖες ἐξελίξεις στό χῶρο τῆς Παιδείας ἀποδεικνύουν ὅτι οἱ ἰθύνοντες ὑλοποιοῦν πρότυπα ξένα πρός...
ΠερισσότεραΤά νέα βιβλία Θρησκευτικῶν τοῦ Γυμνασίου
Κριτικὴ προσέγγιση Ἡ πρώτη ἐπαφὴ μὲ τὰ νέα ἐγχειρίδια Θρησκευτικῶν τοῦ Γυμνασίου πρὸ δύο περίπου ἐτῶν πρέπει νὰ προκάλεσε σὲ...
ΠερισσότεραἩ ἑλληνική γλῶσσα στοιχεῖο τῆς ἐθνικῆς μας ταυτότητος (Γ΄)
Ἄν οἱ Ἕλληνες ἦταν ἕνα ἔθνος μέ βραχύβια ἱστορία καί φτωχές ἐπιτεύξεις στόν πολιτισμό, θά εἶχαν τό δικαίωμα τῶν εὔκολων...
Περισσότερα